Vecka 35

Här springer veckorna iväg. Kan ni fatta att jag har 5 veckor kvar att gå, och det blir bara mindre och mindre för varje dag som går!! Det är helt galet!
Jag mår som fina fisken i kroppen och har gjort genom hela graviditeten men nu på slutet har jag börjat få lite förvärkar och dom är inte att leka med! Som tur så släppte det igår relativt snabbt gemförelse med förra gång då den höll i sig från 12 på dagen till 03 på natten.. den va pain!

Igår när vi käkade middag uppe hos svärmor så sparkade våran lilla älskling ut hela foten, knät, benet (?) ja, nånting va det iaf och det kändes som om den skulle komma genom huden. F*N va ont och obehagligt det va!
Helt enkelt inte en skön känsla.

Jag har fortfarande inte vant mig vid tanken på att bli mamma. Känslan går inte att beskriva utan den måste upplevas.
Man tror attt man e berädd men det lovar jag att det kan man nog aldrig bli..
Nu är iaf allt som ska fixas innan lillfisen tänker komma klart, det ända som återstår är att tvätta upp alla kläder och sängkläder med Natural tvätt och sköljmedel eftersom dom små liven är så känsliga för parfymer och skäljmedel.

Info från gravid.se

Det är inte ovanligt att modern får ont i ryggen eller bäckenet i det här stadiet. Anledningen är att ligamenten och musklerna i korsryggen har mjukats upp av graviditetshormonet relaxin. Även barnets tyngd påverkar bäckenet att vidga sig inför förlossningen. Brösten är nu tyngre och bröstvårtorna blir större.

Ditt barn är omkring 33 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,6 kg. Barnets centrala nervsystem håller på att mogna, matsmältningsapparaten är nästan färdigbildad och lungorna är vanligtvis helt färdiga. Risken för andningsproblem om barnet föds nu, är mycket mindre jämfört med för några veckor sedan. Nittio procent av alla barn som förds i denna vecka överlever utan några allvarliga men. Nu börjar barnets armar och ben bli knubbiga och fina. Barnet har väldigt lite rörelseutrymme så det fyller ut nästan hela livmodern och tvillingar är ännu mer trångbodda.


Kommentarer
Postat av: Amanda aka Amzie

Sv: ja jag hörde det av linnie eller om det var Ronja.. :) du tog bort dem va..?



Nej inte en enda, och jag är helsämst på att smörja in mig så det är ju bara hormonerna det handlar om.



2011-04-03 @ 10:57:40
URL: http://amzie.blogg.se/
Postat av: alfamamma

Förstår inte heller att man ska bli mamma. Det är så overkligt!

2011-04-03 @ 20:43:39
URL: http://alfamamma.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0