Vecka 30 || 10 veckor kvar till Bf

Jag tycker verkligen att veckorna efter v 20 har sprungit iväg. Har inte en aning om vad jag har gjort dom resterande veckorna.. ;) Vilket är otroligt skönt såklart. Så nu lär det väl bli 10 ruggit långa veckor att se fram emot. Men dessa kan faktiskt få gå lite långsammare, inte för att jag under några omständigheter inte vill att h*n ska komma nu, men jag har lite kvar att köpa å fixa med och såhär in i det sista så vill jag att allt ska vara perfekt när lillfisen vill komma. Det kan ju börja med att bli lite varmare och få snön att försvinna. För inte ska h*n behöva komma till detta tråkvädret! Jag längtar!

Idag har jag verkligen inte gjort mycket alls, såå skönt. Hade sovmorgon med min älskade sambo och det va välbehövligt, vi låg och skrattade och pratade hela morgonen ända tills han va tvungen att åka iväg och kolla på lite jobb. Sen har han nästan varit borta hela dagen och fixat med hans maskin, han va bara hemma lite snabbt över lunchen! 
Nu har jag precis torkat till lite, har nämligen passat på att blogga lite medans jag torkade till efter en härlig dusch, så nu ska jag hoppa i lite mysiga kläder och sen börja laga lite lassage till Tobias kommer hem. Sen ska vi nog bara mysa i soffan tills det är dags att sova, och det brukar bli runt 9 eftersom då ringer min sovklocka! Det är verkligen helt galet, klockan 9 så är jag döttstrött!

Här kommer lite info från Gravid.se

Nu börjar det bli viktigt att tänka på hållningen.
Barnets tyngd kan kännas som den försvårar balansen och frestar på ryggen. Många kvinnor känner sig andfådda oftare, eftersom det helt enkelt är jobbigare att förflytta sig. Dina lungor måste ta upp ca 20 % mer syre och stöta ut mer koldioxid med varje andetag, eftersom du också andas för ditt barn. Känner du oro inför förlossningen bör du ta upp det på MVC.

Kanske känner du att du vill spendera mer tid hemma nu i slutet av graviditeten.

Ditt barn väger ca 1,6 kg och är ungefär 27 cm långt från huvud till stjärt. Den tidiga kroppsbehåringen - lanugohår - börjar försvinna. Ibland kan fjuniga strån finnas kvar vid födseln, men de faller av under de första veckorna. Håret på huvudet blir tjockare och barnet öppnar och sluter sina ögonlock. Benmärgen har till uppgift att producera röda blodkroppar och tar nu över detta från levern. Skelettet hårdnar och lungorna, hjärna och muskler mognar ytterligare. En del barn börjar redan nu att lägga sig med huvudet i bäckeningången. Det är den vanligaste och enklaste födelsepositionen. Hårda sparkar upp mot bröstkorgen och ett ökat tryck mot bäckenbotten, där barnets huvud pressar på, kan bli kännbart. Barnet är mycket medvetet om förvärkarna även om du inte märker dem.


Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Ja vi pratar en del privat, dock har vi aldrig träffats :)



Ja nog ska jag shoppa en del ändå ;) Men det känns ändå skönt att veta att jag inte behöver handla allt. Med tanke på att jag studerar och inte har någon direkt inkommst så är det skönt att veta att vi klarar oss :)

2011-02-28 @ 09:09:29
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Angelica - Gravid v39

Mina sista tio veckor har gått galet fort kan jag säga. Hoppas de blir samma för dig. :)

2011-02-28 @ 10:34:35
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Jag läser lite kurser på komvux på distans. Så det fungerar bra och om jag fortfarande gör det sen när bebisen kommer så går det ju bra med tanke på att det är distans :) Sen har jag ju börjat sälja Aloe Vera produkter från och med förra veckan så kommer försäljningen igång med det så får jag ju in pengar på det viset :)



Nä det är svårt när man studerar och inte får ut så mycket som mammaledig iheller. Jag hoppas dock att försäljningen kommer igång med Aloe Veran så jag får lite extra pengar :)

2011-02-28 @ 11:17:09
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Just nu läser jag Samhälle, geografi, Psykologi A och pedagogiskt ledarskap :)

2011-02-28 @ 12:42:54
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Angelica - Gravid v39

Jag har mycket onda Förvärkar men inget som sätter igång ännu. :) Det är bara att bita ihop och ha ont, haha. Men absolut, jag märker på värkarna att de ändras, och de borde betyda att Plutten kommer snart. När nu det är ;)

Hoppas allt är bra med dig!

2011-02-28 @ 14:31:52
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Sofie (gravid vecka 24+1)

Jasså tycler du de? Tykcer den stått stilla några veckor nu.

haaha jaasså vad rolgit.. visst är dressen hur söt som helst..



Allt bra annars med dej gumman?

2011-02-28 @ 20:22:25
URL: http://misssoofiie.blogg.se/
Postat av: Sanna - Gravid i v.40

Sv: Åh, vad jobbigt. Tråkigt att ni var tvugna att ta bort henne. :( Våra katter har faktiskt inte kissat en endaste gång någon annanstans än i lådan och det är jag jävligt tacksam för faktiskt. Det är ju inte helt ovanligt att katter gör det liksom, och den fräna doften från deras urin är ju supersvår att bli av med det. :/



Tråkigt när saker och ting inte alltid är som man vill ha det. :(

2011-03-01 @ 14:15:39
URL: http://saaanna.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0