Onsdag kväll!

Den här dagen har varit en liten fix och trix dag! Tobias jobbar kväll idag så vi hade en mysig sovmorgon som var välbehövlig. Vi har ju dragit på oss en otroligt jobbig förkyldning och som ni vet så är jag en mästare på att dra åt mig alla sjukdomar som är inom 1 mils avstånd, så jag kan mer eller mindre inte andas ur näsan!

Som sagt så är ju Tobias iväg och jobbar nu och jag och min bökande mage sitter och myser i soffan med en tallrik havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Riktigt gott och mättande!
Har funderat på om jag har några Cravings? alltså nått som jag är mer sugen på än annat just nu, och jag har kommit framtill att det kanske skulle vara så att man kan räkna in flingor med bär och mjölk. För det är nog det som jag lever på mest nu för tiden.. :) Riktigt gott ! Kall mat är mycket lättare att äta än varm, vet inte varför men när jag äter varm mat så får jag äta så otroligt långsamt för det känns som att så fort jag börjar äta så tar det stopp, medans med kallmat så slinker det allt ner mer och mer :)

Lillfisen ligger och buffar på datorn när jag har den mot magen! :) Vet att det inte är så bra, men jag kan inte sitta framåt lutad i soffan för då får jag ingen luft, och vid matbordet är det inte lika mysigt att sitta vid såhär på kvällen :)

Dags att städa klart så allt är klart för kvällen så kanske jag hinner med att fota lite här hemma så ni får se hur jag bor nu och hur allt börjar arta sig! :)

Nu är det inte så att jag tror att jag är nån stor bloggare som halva sverige läser utan det är framför allt för min familj och mina vänner i sthlm som bor 50 mil och en del ännu längre bort ifrån mig som inte har möjlighet att se och veta hur vi har det här nere :) men om det är fler som är intresserad av att läsa och titta så är ni absolut hjärtligt välkomna ;)

Kommentarer
Postat av: Angelica - Gravid v38

Du får tänka att du får ditt barn av de där bristningarna :) Och det är det värt! Och hålla tummarna för att de bleks under åren!

Skönt att du har en bra graviditet! Då kan man njuta :)



Jag jobbade som personlig assistent, Dudå? Jag fyllde nyss 21, och du?



Jag har lagt till dig på bloglovin nu med, :)

2011-02-16 @ 19:02:05
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Okej det ska jag kolla upp :) Ska prata lite med barnmorskan imorgon också när vi ska dit på inskrivning :) Jag fick tips av en kompis att äta knäckebröd till frukost så det blev det idag vilket känns som det hjälpte lite iaf :)



Har du några planer för dagen?

2011-02-17 @ 09:52:54
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Åh det låter riktigt mysigt :) Jag ska bara ta det lugnt idag, plugga lite kanske och ikväll ska vi iväg och kolla lägenhet då den vi såg igår inte alls föll oss i smaken. Så kanske att jag börjar spana lite efter inredning osv :)



Kram

2011-02-17 @ 10:07:26
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Sofie (v. 22+4)

okei.. ne men billigt tycker jag inte att de finns ngåon som är. Fick tips av min kusin att kronan vagnar ska vara hur bra som helst oxå. Tycker de är så svårt.. Finns ju så mycket att välja mellan.

2011-02-17 @ 10:13:13
URL: http://misssoofiie.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Åh tack, vad roligt :D Det där med kläder är så individuellt, vissa vill hoppa över storlek 50, medan till exempel vi aldrig hade klarat oss utan den storleken. Sen beror det ju lite på hur mycket man kan/vill tvätta och så där.. men jag hade satsat på minst 5 bodys i varje storlek och minst 3 pyjamas i varje storlek. Och med varje storlek menar jag 50 och 56, det är nämligen himla mycket roligare att shoppa bebiskläder när man känner sitt barn och vet vad som passar, och speciellt för er som inte vet kön :) Sen några byxor och någon tjockare tröja. Personligen älskar jag heldressar, men det är nog mer pga utseendet än "behövligheten" hehe :) Här har jag skrivit ett litet inlägg om det där med kläder osv: http://madeleines.se/2011/january/klader-till-smafolket.html#comment



Kramar :)

2011-02-17 @ 10:53:22
URL: http://madeleines.se
Postat av: Angelica - Gravid v38

Svar: Jag har några bristningar mitt på magen men än så länge är de väldigt små. Men vem vet, jag kanske har några veckor kvar och då lär de växa :)

Förstår att du tycker det är segt att gå hemma, håller tummarna för att tiden ska gå fort för dig!

2011-02-17 @ 12:02:18
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com
Postat av: Jennie ♥

sv: jaa eller hur :D allt bra med dej gumman?

2011-02-17 @ 14:31:26
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0