Barnmorskan 2/5

I måndags var vi på kontroll hos barnmorskan. Allt såg bra ut och jag har ökat 3 kilo till men i bara vätska!! Herregud, jag e svullen! Har vätska i ansiktet, fötterna och i händerna! Efter vikten så kollade hon mitt blodtryck vilket låg ganska högt, och ville då ha ett urin prov också för att kolla äggviteämnena. Men tankte på att jag samlat så mycket vätska och högtblodtryck + att jag har 1+ i äggviteämnen så vill hon att jag ska komma in nu på fredag igen med morgonurinet för att utesluta att jag inte fått havandeskapsförgiftning. Om jag nu har det på fredag så får vi åka in och bli igångsatta. Det är ingen fara men samtidigt så vill jag ju att dte ska komma naturligt! :/

Hb: 137
Blodtryck: 135/95
Vikt: +13 kilo sedan start
Hjärtljud: 140
Sf-mått: 39 cm 
1+ i äggviteämne i urinet

Så tillbaka dit i morgon för närmare koll! Håll tummarna, annars blir det bebis i morgon!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0