Dagarna bara går!

Här har det hänt mycket, eller lite, beror helt på hur man ser på det hela!
I söndags så var vi i vecka 40+0, alltså dagen då vi beräknades att föda.. men ingen bebis där inte! :)
På måndagen sen så var jag på en vanlig kontroll hos Eva min barnmorska och där upptäkte hon att jag hade
2+ i äggvita i uriner och sen högt blodtryck, 140/95. Så jag blev akut inskickade till förlossningen och där gjorde dom ctg och tog prover. Eftersom det lutade åt havandeskap så ville läkaren att jag skulle stanna över natten på observation men det ville ju dessvärre inte jag , så på "egen risk" så åkte jag hem eftersom jag inte mådde dåligt eller så, och åkte sedan ner på tisdag morgonen till min barnmorska igen för att ta proverna igen.  Sagt och gjort, på tisdagen så hade jag 130/90 i blodtryck men bara 1+ i äggvita så läkaren på förlossnngen tyckte att vi skulle avvakta till fredag för att sen ta fler prover. Men om jag fick ont i huvudet eller några andra syntom så skulle jag åka in på en gång. Så nu är jag hemma och ska bara vila, men det e svårt när man inte är trött eller känner sig dålig..
Vill hålla igång så att våran lilla bebis vill titta ut så snart som möjligt!! :) vi har ju som sagt gått över 3 dagar nu..


Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

hopppas h*n kommer snart :) lycka till!!

2011-05-18 @ 14:58:48
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

hoppas allt går bra och du slipper gå allt för lång tid mer innan bebis vill komma ut :)

2011-05-18 @ 15:39:12
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Då är det förhoppningsvis inte långt kvar till bebis nu :) Vad skoj :)

2011-05-18 @ 15:57:37
URL: http://mammacherie.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0