Känsligt ämne

Jag liksom många andra vet att man normalt inte bär på ett barn i nio månader, sedan föder ett barn och 2-3 månader efteråt ser ut som man en gång gjort!

Men det skär i mitt hjärta när jag kollar mig i spegeln och inser att min kropp som en gång var fast nu mera är slapp, degig och trasig. 
Det slog mig verkligen igår då jag provade en bikini hemma för att planera inför babysim som vi vill börja på så snart fröken blivit 3 månader.
Jag hade satt på mig bikinin och gick ut i hallen till den stora spegel och när jag såg mig själv så brast jag i tårar. Mina bröst, som förrut var fasta och stora är nu mer slappa, min mage som absolut inte va vältränad med faktiskt väldigt fast är nu mera som en övergäst bulldeg. Mina lår, min rumpa, mage och ben har fått bristningar och känns helt uttöjda efter all vätska jag samlade på mig på slutet av graviditeten och till råga på allt så ska jag på
efterkontroll i morgon som jag, med handen på hjärtat är skit nervös över!!
Hatar att visa hela "härligheten" inför andra människor, det liksom kryper i hela kroppen av bara tanken.


Kommentarer
Postat av: Sofie -Mamma till Casper

Jag förstår verkligen hur du känner.. överjäst bulldeg är verkligen perfekta ordet.

Jag ska väl egentligen inte klaga, ha gått ner de tredubbla vad jag gick upp under graviditeten.. Men magen, och brösten som blivit näst intill helt platta.... KOmmer ju aldig kunna visa mig i bikini igen..

2011-08-17 @ 09:54:17
URL: http://misssoofiie.blogg.se/
Postat av: hanna b

Åh, jag vet precis hur det känns! Jävla kropp efter graviditeten och jävla efterkontroll, man har fått nog av att ligga och fläka ut sig. Men jag LOVAR, det blir bättre! Kroppen läker och bullar till sig igen. ;)

2011-08-22 @ 11:44:59
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se/
Postat av: Diana

Hejsan! Skulle vara otroligt gulligt om du röstade på min bild :)



http://www.sarasmatkasse.se/tavlingsbidrag-diana-osterberg-sandviken-mosters-gullpojk#

2011-08-22 @ 12:34:38
URL: http://dianaosterberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag förstår dig. Mååånga gånger har jag känt som du, allra helst nu efter andra barnet. Men, oftast brukar det egna huvudet överdriva lite för mycket: tycka att magen är lite större än vad den egentligen är, att brösten hänger mycket mer än dem gör! Och din kropp har ju ännu inte hunnit att gå tillbaka så mycket ännu, hört att det tar ungefär nio månader innan kroppen hämtat sig från graviditeten. Hoppas och tror att du en dag känner dig riktigt snygg igen :) För den dagen kommer komma!

2011-08-28 @ 15:55:51
URL: http://elinochjanne.blogg.se/
Postat av: Lilla H

Skickar dig en kram! Tänk på att det bara gått tre månader. Det blir bättre!

2011-09-30 @ 09:17:44
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du behöver inte tänka på din kropp , det är inte den vi är ute efter . det är dig vi vill ha inte tänker vi på kroppen när vi träffas, du har fått en underbar dotter som är allt för dig och många andra. Jag vet hur du känner dig. För dt är samma här. Vi finns för varandra vänner <3

2011-11-12 @ 13:31:04

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0