200 dagar

Idag har våran lilla bebis bott i min mage i 200 dagar, det betyder att det bara är 80 dagar kvar till Bf. Gud vart har tiden tagit vägen, och med tanke på att den redan börjat trycka sig neråt så är det absolut inte möjligt att den vill komma ännu tidigare. När man inser hur kort tid det är kvar så drabbas jag av lite panik, vi är inte klara med alla köp ännu! Puh, såhär blir det när man skjuter upp allt till sist och det har jag sagt till min kära sambo från första start. Men han ska ju uppfinna hjulet själv! ;)




Idag har vi även varit hos Barnmorskan och gjort en glukosbelastning, det vad så otroligt äckligt. Jag skulle dricka ett stort glas med sockervatten, som dessutom va ljummet. Fy, det va inte det godaste jag druckit. Efter att vi vilat i 2 timmar som man ska göra efter att man druckit vattnet, så tog dom prover för att kolla om jag led av gravid diabetas, och det gjorde jag inte. Väldigt skönt. =) Min Bm mätte magen och lyssnade på hjärtljud och allt såg jätte bra :)


Kommentarer
Postat av: elinor

Du är så fin!

2011-02-24 @ 20:48:23
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Vad skönt att det inte är så långt kvar :) Barnmorskan berättade för oss i fredags på inskrivningen om det där med sockerlösningen.. Jag ser ju inte direkt fram emot det kan jag säga.. Haha

2011-02-25 @ 06:50:51
URL: http://cheriemartensson.webblogg.se/gravid
Postat av: Angelica - Gravid v39

Gjorde också de för ett tag sen, inte gott! ;)

Skönt att de visa bra reslutat!

2011-02-25 @ 11:59:24
URL: http://mariaangelicasofia.wordpress.com

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0