Hej hopp!

Tänkte mest bara titta in och berätta att det inte har kommit någon bebis ännu!

I fredags var vi hos min barnmorska Eva för att ta lite prover. Vi fick vila och sen togs urin prov och blodtryck!
Givetvis hade jag nu 2+ i äggvita och ett blodtryck på 140/90 så vi blev inskickade ytterligare en gång till förlossningen. Där gjordes ctg och det den visade att bebisen mådde bra och sen togs lite blodprover som visade bättre resultat än va jag hade på måndagen.
Efter det så skulle barnmorskan känna på mig där nere.. och jag va ÖPPEN! hela 3 cm och hade bara 2 cm av livmodertappen kvar. Men inga värkar. Jag blev ruggit glad att jag va öppen utan smärta! :) Hon sveptehinnor och rörde runt där nere för att få igång värkarna och sen fick vi åka hem om vi ville, men även stanna om vi vlle de. Men jag ville hem naturligtvis! :P
Väl påväg hem började värkarna komma och höll på väldigt oregelbundet men har avtagit nu i helgen... Drygt!
Så idag ska vi in till min barnmorska på koll och sen för att svepa hinnorna lite, det gör man för att stimulera så att kroppen ska släppa ifrån sig ett ämne som heter prostalgin så att värkarna kommer igång. Det säga att det är 75% chans att det fungerar om man är öppen och mjuk där nere, så vi får väl se om jag är den som har tur! :)

Återkommer sen när vi varit där!


Kommentarer
Postat av: majvor

hu vad jag lider med er,detta är jobbigt för er,men gläds med hjärtat att ni har allt under kontroll,så nu önskar jag att ni snart har eran lilla bebis hos er och få gosa läng läng med bebisen,lycka till nu till er båda kramis från majvor Linneryd

2011-05-23 @ 13:25:30
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Vad spännande att det kanske snart blir bebis för er del :) Håller tummarna :D

2011-05-23 @ 19:28:43
URL: http://mammacherie.se

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Kommer tillbaka?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0